Wij zijn “kundig”, we weten waar we het over hebben en hebben passie voor ons vak.

Zoek je informatie over de wereld van productdata, BIM, bestek en specificatie? ZeeBoer adviseert je graag met onze kennisbank. Iets niet kunnen vinden? Neem dan contact met ons op.

Ben je benieuwd wat je als fabrikant van bouwmaterialen moet met bestek, BIM, aanbestedingen en productinformatie? Vraag dan onze kosteloze whitepaper aan.

Een FPS of Fabrikanten Product Specificatie is interessant voor bouwleveranciers. Een FPS is een stukje productinformatie dat opgenomen kan worden in een besteksomschrijving. Fabrikanten willen graag in het bestek komen en bestekdeskundigen zoeken ondersteuning van de fabrikant. U heeft als fabrikant verschillende mogelijkheden.

Fabrikanten kunnen nog steeds een plekje in de STABU2-catalogus kopen bij Ketenstandaard. Niets moet, maar met een FPS heb je wel een soort "advertentie" in de catalogus. Wanneer de bestekschrijver de FPS-knop aanzet krijgt hij de lijst te zien. Veel fabrikanten onderhouden hun informatie echter niet, waardoor veel FPS'en al jaren oud zijn. Daarnaast zien voorschrijvers door de bomen het bos niet meer. Dat maakt dat FPS'en volgens ZeeBoer niet meer aansluiten bij de huidige tijd.

Specificaties via ZeeBoer
ZeeBoer kan u ondersteunen bij het maken van losse productspecificatie. U kunt deze dan als FPS (laten) toevoegen. Wij adviseren echter een adviestool te maken, waarbij de voorschrijver geholpen wordt bij het maken van een goede keuze. Ook een combinatie van een FPS en een bestekservice is interessant. Voordeel: betere ondersteuning. Nadeel: eenmalige investering en onderhoudskosten.

Meer weten? Neem vrijblijvend contact met ons op.

Marketing automation is een verzamelnaam voor digitale tools die het verkopen van uw oplossingen makkelijker maken. Voorbeelden van marketing automation zijn een slim programma om klanten te emailen. Hierbij wordt het interne marketingproces geautomatiseerd. Je kunt echter ook de acquisitie of het adviestraject digitaliseren. Denk aan een keuzeconfigurator, een slimme rekentool, digitale catalogus of BIM-specificatietool.

Om de vraag te beantwoorden: ja. Speciaal voor de bouw is het automatiseren van marketing interessant. Marketing automation begin met een gecentraliseerd productinformatiesysteem of PIM. Utopis® Platform is een PIM dat speciaal voor de bouw is ontwikkeld.

“We hebben nu minder foute productcombinaties”.

Slimme add-ons.

Met de slimme tools van Utopis bespaar je tijd, maak je minder fouten en informeer je jouw klant optimaal.

Wil jij ook vaker in bestek staan? Of minder fouten in je productdata? We laten je zien wat Utopis voor jou doet.

Ons team

Ons team bestaat uit enthousiaste specialisten. De combinatie van bouwkennis, betrokkenheid, marketing en ICT maakt ons doelgericht, flexibel en slagvaardig.

Meer over ons team