We hebben whitepapers geschreven. Hierin leggen we je uit hoe je fabrikant van bouwmaterialen kunt reageren op aanbestedingen, bestek, BIM en de vraag naar productinformatie.

Zie je als productmanager, verkoopleider of (commercieel) directeur door de bomen het bos niet meer? Begrijpelijk, want er komt veel op je af als het gaat om digitale samenwerking en efficiënt beheer van productdata. We hebben whitepapers geschreven over verschillende onderwerpen.

  • Meer doen met je ERP-systeem
  • Aan de slag met DICO en ETIM
  • Bestek en BIM: wat moet je er mee?

Vraag dus één van onze whitepapers aan. Liever face-to-face kennis op doen? We organiseren ook regelmatig kennissessies.

Whitepaper kosteloos aanvragen

Laat je gegevens achter en we sturen je onze whitepaper kosteloos toe.

    Waarin ben je geïnteresseerd?



    De ZeeBoer Standaardvoorwaarden en Verklaring Persoonsgegevens zijn van toepassing op de gegevens die je ons verstrekt, op onze aanbiedingen en op overeenkomsten die wij sluiten.

    Bestek en BIM: wat moet je er mee?

    Ons doel is de vele afkortingen, standaarden en systematieken zo uit te leggen, dat je als productmanager, verkoopleider of (commercieel) directeur zelf kunt bepalen of en hoe je reageert op de markt.

    Het bestek: een introductie

    Het bestek vormt, samen met tekeningen en model, zowel de offerteaanvraag als het uiteindelijke contract. Er zijn verschillende manieren om een bestek te maken. Er zijn verschillende standaarden om een goed bestek te maken: RAW, STABU2 en NL/SfB. (…)

    Beter verkopen: welke kanalen bedien je als fabrikant?

    Beheers je als fabrikant het proces, dan biedt dit voordelen voor de opdrachtgever. Hij zal sneller geneigd zijn een oplossing voor te schrijven die gegarandeerd werkt. (…)

    Bestek en BIM: hoe word ik vaker voorgeschreven?

    Voorschrijvers zijn op zoek naar een goede oplossing voor het voorgenomen bouwwerk. Als fabrikant speel je hierop in, maar jouw oplossing moet wel goed omschreven worden in het bestek. (…)

    Vervolgstappen: drie overwegingen

    Digitaal zaken doen (e-commerce) is alleen mogelijk als je je assortiment goed in beeld hebt. (…)

    Wil jij ook vaker in bestek staan? Of minder fouten in je productdata? We laten je zien wat Utopis voor jou doet.

    Slimme add-ons.

    Met de slimme tools van Utopis bespaar je tijd, maak je minder fouten en informeer je jouw klant optimaal.

    “Ik ben nu ETIM proof voor de handel”.

    Ons team

    Ons team bestaat uit enthousiaste specialisten. De combinatie van bouwkennis, betrokkenheid, marketing en ICT maakt ons doelgericht, flexibel en slagvaardig.

    Meer over ons team