Fabrikanten kunnen dankzij Utopis® Platform van ZeeBoer hun DoP of CE-verklaring eenvoudig beheren. Een Declaration of Performance, ook wel DoP of CE-verklaring genoemd, is een verklaring van de fabrikant over de prestaties van een product. De producent moet iets zeggen over de essentiële productkenmerken.

Voor sommige producten zijn weinig of zelf helemaal geen kenmerken vastgelegd door Europa. Voor sommige branches echter, is het bijhouden van een DoP veel werk. Hier veranderen de kenmerken vaak of zijn er gewoon veel zaken die je van een product moet vastleggen. Op dat moment is het interessant om vanuit een centrale database te gaan beheren. Zeker wanneer je al een database met productkenmerken bijhoudt ten behoeve van bestekservices, website of documentatie. Op deze manier wordt het beheren van DoP’s eenvoudiger, sneller, goedkoper en foutloos.

Een FPS of Fabrikanten Product Specificatie is interessant voor bouwleveranciers. Een FPS is een stukje productinformatie dat opgenomen kan worden in een besteksomschrijving. Fabrikanten willen graag in het bestek komen en bestekdeskundigen zoeken ondersteuning van de fabrikant. U heeft als fabrikant verschillende mogelijkheden.

Fabrikanten kunnen nog steeds een plekje in de STABU2-catalogus kopen bij Ketenstandaard. Niets moet, maar met een FPS heb je wel een soort "advertentie" in de catalogus. Wanneer de bestekschrijver de FPS-knop aanzet krijgt hij de lijst te zien. Veel fabrikanten onderhouden hun informatie echter niet, waardoor veel FPS'en al jaren oud zijn. Daarnaast zien voorschrijvers door de bomen het bos niet meer. Dat maakt dat FPS'en volgens ZeeBoer niet meer aansluiten bij de huidige tijd.

Specificaties via ZeeBoer
ZeeBoer kan u ondersteunen bij het maken van losse productspecificatie. U kunt deze dan als FPS (laten) toevoegen. Wij adviseren echter een adviestool te maken, waarbij de voorschrijver geholpen wordt bij het maken van een goede keuze. Ook een combinatie van een FPS en een bestekservice is interessant. Voordeel: betere ondersteuning. Nadeel: eenmalige investering en onderhoudskosten.

Meer weten? Neem vrijblijvend contact met ons op.

Marketing automation is een verzamelnaam voor digitale tools die het verkopen van uw oplossingen makkelijker maken. Voorbeelden van marketing automation zijn een slim programma om klanten te emailen. Hierbij wordt het interne marketingproces geautomatiseerd. Je kunt echter ook de acquisitie of het adviestraject digitaliseren. Denk aan een keuzeconfigurator, een slimme rekentool, digitale catalogus of BIM-specificatietool.

Om de vraag te beantwoorden: ja. Speciaal voor de bouw is het automatiseren van marketing interessant. Marketing automation begin met een gecentraliseerd productinformatiesysteem of PIM. Utopis® Platform is een PIM dat speciaal voor de bouw is ontwikkeld.

Alle productinformatie beheren vanuit één platform.

Efficiënt beheren en delen van productdata.

Jouw productdata beter gevonden.

Alle informatie op één plek beschikbaar.

Inspelen op digitale bouwstandaarden.

Peter Veldhuizen

Directeur
peter.veldhuizen@zeeboer.nl

Antoon Siebert

Partner / projectleider
antoon.siebert@zeeboer.nl

Maarten Hopman

Projectleider
maarten.hopman@zeeboer.nl

Jeroen Houdé

Frontend developer
jeroen.houde@zeeboer.nl

Zsolt Kiss

Backend developer
zsolt.kiss@zeeboer.nl

Mariska van ’t Veer

Administratie
mariska.vantveer@zeeboer.nl

Arnout Nijhuis

Adviseur productinformatie
arnout.nijhuis@zeeboer.nl