De Wet kwaliteitsborging (Wkb) voor het bouwen borgt de relatie tussen projectontwikkelaar, bouwconsument en aannemer. Hiermee wordt de positie van de particuliere en de zakelijke bouwconsument versterkt. Door de toenemende complexiteit in de bouw is herziening van het huidige stelsel van kwaliteitsborging noodzakelijk.

In de wet wordt de aannemer verantwoordelijk voor het eindresultaat dat hij oplevert. Leveranciers van bouwmaterialen zijn als belangrijke kennispartner van het bouwproces nauw betrokken bij een goede oplevering van een bouwproject.

Door uw oplossing, de benodigde materialen en de verwerking daarvan goed te documenteren en te verspreiden, speelt u in op de wet.

Marketing automation is een verzamelnaam voor digitale tools die het verkopen van uw oplossingen makkelijker maken. Voorbeelden van marketing automation zijn een slim programma om klanten te emailen. Hierbij wordt het interne marketingproces geautomatiseerd. Je kunt echter ook de acquisitie of het adviestraject digitaliseren. Denk aan een keuzeconfigurator, een slimme rekentool, digitale catalogus of BIM-specificatietool.

Om de vraag te beantwoorden: ja. Speciaal voor de bouw is het automatiseren van marketing interessant. Marketing automation begin met een gecentraliseerd productinformatiesysteem of PIM. Utopis® Platform is een PIM dat speciaal voor de bouw is ontwikkeld.

ZeeBoer ontwikkelde Utopis begin deze eeuw speciaal voor bouwfabrikanten als uniform toepassingsondersteunend productinformatiesysteem. Daarmee was het zijn tijd ver vooruit. Sindsdien volgens vele nieuwe features en versies. Nog steeds is Utopis als PIM uniek vanwege zijn bouwspecifieke insteek: de toepassing van producten staat voorop. Klinkt simpel en dat is het met Utopis ook.



Een PIM (Product Information Management)-systeem is een softwaretool die wordt gebruikt om productinformatie te centraliseren, beheren en distribueren. Voor bouwleveranciers is een PIM van cruciaal belang om productdata efficiënt te beheren en consistent te delen met verschillende kanalen, zoals webshops, catalogi, offertes, en technische documentatie. Meer informatie over PIM-mogelijkheden.

PIM staat voor productinformatiemanagementsysteem. ZeeBoer helpt fabrikanten bij het maken van tools die een goede oplossing voor de bouw configureren. UP (Utopis PIM) vormt hiervoor de basis.



Binnen een systeemoplossing spelen producten een belangrijke rol. De productdata in UP is niet alleen interessant voor een goede bouwspecificatie. Ook documentatie, productbladen en DoP's maken gebruik van productinformatie uit UP.

Lees meer over Utopis PIM

Inspelen op digitale bouwstandaarden.

Efficiënt beheren en delen van productdata.

Alle productinformatie beheren vanuit één platform.

Alle informatie op één plek beschikbaar.

Jouw productdata beter gevonden.

Peter Veldhuizen

Directeur
peter.veldhuizen@zeeboer.nl

Antoon Siebert

Partner / projectleider
antoon.siebert@zeeboer.nl

Maarten Hopman

Projectleider
maarten.hopman@zeeboer.nl

Jeroen Houdé

Frontend developer
jeroen.houde@zeeboer.nl

Bernd Kurtze

Backend developer
bernd.kurtze@zeeboer.nl

Zsolt Kiss

Backend developer
zsolt.kiss@zeeboer.nl

Mariska van ’t Veer

Administratie
mariska.vantveer@zeeboer.nl

Arnout Nijhuis

Adviseur productinformatie
arnout.nijhuis@zeeboer.nl