De Wet kwaliteitsborging (Wkb) voor het bouwen borgt de relatie tussen projectontwikkelaar, bouwconsument en aannemer. Hiermee wordt de positie van de particuliere en de zakelijke bouwconsument versterkt. Door de toenemende complexiteit in de bouw is herziening van het huidige stelsel van kwaliteitsborging noodzakelijk.

In de wet wordt de aannemer verantwoordelijk voor het eindresultaat dat hij oplevert. Leveranciers van bouwmaterialen zijn als belangrijke kennispartner van het bouwproces nauw betrokken bij een goede oplevering van een bouwproject.

Door uw oplossing, de benodigde materialen en de verwerking daarvan goed te documenteren en te verspreiden, speelt u in op de wet.

Een FPS of Fabrikanten Product Specificatie is interessant voor bouwleveranciers. Een FPS is een stukje productinformatie dat opgenomen kan worden in een besteksomschrijving. Fabrikanten willen graag in het bestek komen en bestekdeskundigen zoeken ondersteuning van de fabrikant. U heeft als fabrikant verschillende mogelijkheden.

Fabrikanten kunnen nog steeds een plekje in de STABU2-catalogus kopen bij Ketenstandaard. Niets moet, maar met een FPS heb je wel een soort "advertentie" in de catalogus. Wanneer de bestekschrijver de FPS-knop aanzet krijgt hij de lijst te zien. Veel fabrikanten onderhouden hun informatie echter niet, waardoor veel FPS'en al jaren oud zijn. Daarnaast zien voorschrijvers door de bomen het bos niet meer. Dat maakt dat FPS'en volgens ZeeBoer niet meer aansluiten bij de huidige tijd.

Specificaties via ZeeBoer
ZeeBoer kan u ondersteunen bij het maken van losse productspecificatie. U kunt deze dan als FPS (laten) toevoegen. Wij adviseren echter een adviestool te maken, waarbij de voorschrijver geholpen wordt bij het maken van een goede keuze. Ook een combinatie van een FPS en een bestekservice is interessant. Voordeel: betere ondersteuning. Nadeel: eenmalige investering en onderhoudskosten.

Meer weten? Neem vrijblijvend contact met ons op.

Marketing automation is een verzamelnaam voor digitale tools die het verkopen van uw oplossingen makkelijker maken. Voorbeelden van marketing automation zijn een slim programma om klanten te emailen. Hierbij wordt het interne marketingproces geautomatiseerd. Je kunt echter ook de acquisitie of het adviestraject digitaliseren. Denk aan een keuzeconfigurator, een slimme rekentool, digitale catalogus of BIM-specificatietool.

Om de vraag te beantwoorden: ja. Speciaal voor de bouw is het automatiseren van marketing interessant. Marketing automation begin met een gecentraliseerd productinformatiesysteem of PIM. Utopis® Platform is een PIM dat speciaal voor de bouw is ontwikkeld.

Efficiënt beheren en delen van productdata.

Jouw productdata beter gevonden.

Alle informatie op één plek beschikbaar.

Alle productinformatie beheren vanuit één platform.

Inspelen op digitale bouwstandaarden.

Peter Veldhuizen

Directeur
peter.veldhuizen@zeeboer.nl

Antoon Siebert

Partner / projectleider
antoon.siebert@zeeboer.nl

Maarten Hopman

Projectleider
maarten.hopman@zeeboer.nl

Jeroen Houdé

Frontend developer
jeroen.houde@zeeboer.nl

Bernd Kurtze

Backend developer
bernd.kurtze@zeeboer.nl

Zsolt Kiss

Backend developer
zsolt.kiss@zeeboer.nl

Mariska van ’t Veer

Administratie
mariska.vantveer@zeeboer.nl

Arnout Nijhuis

Adviseur productinformatie
arnout.nijhuis@zeeboer.nl