Als je ons al een marketingbureau wilt noemen, dan zijn we een heel bijzonder bureau. Het team van ZeeBoer combineert namelijk drie verschillende kwaliteiten:

  1. We zijn we productdataspecialisten. Het centraal beheren van data en uitwisselen met andere software of database is wat we doen.
  2. Hiervoor hebben we eigen software ontwikkeld. Waarom? Omdat er nog niets was toen we begonnen.
  3. We werken alleen voor de bouw. Daar hebben we voor geleerd. Wij weten dus welke informatie voor jouw doelgroep het beste is.

Bij het maken van onze tools nemen we naast de software (back-end) ook vaak de opmaak (front-end) voor onze rekening. Uiteraard stemmen we dit af met jou. Laat je eigen reclamebureau dus vooral doen waar ze goed in zijn, dan zorgen wij voor de juiste database en software.

Plan een kennismaking

Een FPS of Fabrikanten Product Specificatie is interessant voor bouwleveranciers. Een FPS is een stukje productinformatie dat opgenomen kan worden in een besteksomschrijving. Fabrikanten willen graag in het bestek komen en bestekdeskundigen zoeken ondersteuning van de fabrikant. U heeft als fabrikant verschillende mogelijkheden.

Fabrikanten kunnen nog steeds een plekje in de STABU2-catalogus kopen bij Ketenstandaard. Niets moet, maar met een FPS heb je wel een soort "advertentie" in de catalogus. Wanneer de bestekschrijver de FPS-knop aanzet krijgt hij de lijst te zien. Veel fabrikanten onderhouden hun informatie echter niet, waardoor veel FPS'en al jaren oud zijn. Daarnaast zien voorschrijvers door de bomen het bos niet meer. Dat maakt dat FPS'en volgens ZeeBoer niet meer aansluiten bij de huidige tijd.

Specificaties via ZeeBoer
ZeeBoer kan u ondersteunen bij het maken van losse productspecificatie. U kunt deze dan als FPS (laten) toevoegen. Wij adviseren echter een adviestool te maken, waarbij de voorschrijver geholpen wordt bij het maken van een goede keuze. Ook een combinatie van een FPS en een bestekservice is interessant. Voordeel: betere ondersteuning. Nadeel: eenmalige investering en onderhoudskosten.

Meer weten? Neem vrijblijvend contact met ons op.

Marketing automation is een verzamelnaam voor digitale tools die het verkopen van uw oplossingen makkelijker maken. Voorbeelden van marketing automation zijn een slim programma om klanten te emailen. Hierbij wordt het interne marketingproces geautomatiseerd. Je kunt echter ook de acquisitie of het adviestraject digitaliseren. Denk aan een keuzeconfigurator, een slimme rekentool, digitale catalogus of BIM-specificatietool.

Om de vraag te beantwoorden: ja. Speciaal voor de bouw is het automatiseren van marketing interessant. Marketing automation begin met een gecentraliseerd productinformatiesysteem of PIM. Utopis® Platform is een PIM dat speciaal voor de bouw is ontwikkeld.

Alle informatie op één plek beschikbaar.

Inspelen op digitale bouwstandaarden.

Alle productinformatie beheren vanuit één platform.

Jouw productdata beter gevonden.

Efficiënt beheren en delen van productdata.

Peter Veldhuizen

Directeur
peter.veldhuizen@zeeboer.nl

Antoon Siebert

Partner / projectleider
antoon.siebert@zeeboer.nl

Maarten Hopman

Projectleider
maarten.hopman@zeeboer.nl

Jeroen Houdé

Frontend developer
jeroen.houde@zeeboer.nl

Zsolt Kiss

Backend developer
zsolt.kiss@zeeboer.nl

Mariska van ’t Veer

Administratie
mariska.vantveer@zeeboer.nl

Arnout Nijhuis

Adviseur productinformatie
arnout.nijhuis@zeeboer.nl