Marketing automation is een verzamelnaam voor digitale tools die het verkopen van uw oplossingen makkelijker maken. Voorbeelden van marketing automation zijn een slim programma om klanten te emailen. Hierbij wordt het interne marketingproces geautomatiseerd. Je kunt echter ook de acquisitie of het adviestraject digitaliseren. Denk aan een keuzeconfigurator, een slimme rekentool, digitale catalogus of BIM-specificatietool.

Om de vraag te beantwoorden: ja. Speciaal voor de bouw is het automatiseren van marketing interessant. Marketing automation begin met een gecentraliseerd productinformatiesysteem of PIM. Utopis® Platform is een PIM dat speciaal voor de bouw is ontwikkeld.

De websites van ZeeBoer en Bouwspex.nl maken gebruik van functionele en analytische cookies. Dit geldt ook voor de meeste online tools die we voor klanten gemaakt hebben. Deze cookies worden gebruik om de website goed te laten functioneren en om bezoekersstatistieken bij de houden. Bij deze twee cookies is er geen sprake van privacygevoelige informatie.

Er is nog een derde variant op dit gebied: tracking cookies. Hierbij worden individueel surfgedrag en/of persoonsgegevens verzameld om zo een sociaal profiel van de bezoeker te maken. Bij het verkopen van advertenties (Google AdWords of op Facebook) is dit noodzakelijk. Voor tracking cookies moet de bezoeker expliciet toestemming geven. Zoals gezegd: onze eigen websites maken geen gebruik van tracking cookies.

Meer informatie is te vinden op www.rijksoverheid.nl.

Marketeer Joyce kan via Utopis eenvoudig actuele productdata gebruiken voor folders, mailings en website-updates – zonder afhankelijk te zijn van haar productmanager Joost.
Door gebruik te maken van SEO-geoptimaliseerde productomschrijvingen, gestructureerde data (zoals ETIM) en koppelingen met platforms zoals IB or 2BA. Tools zoals Utopis helpen hiermee.

Inspelen op digitale bouwstandaarden.

Alle productinformatie beheren vanuit één platform.

Alle informatie op één plek beschikbaar.

Jouw productdata beter gevonden.

Efficiënt beheren en delen van productdata.

Peter Veldhuizen

Directeur
peter.veldhuizen@zeeboer.nl

Antoon Siebert

Partner / projectleider
antoon.siebert@zeeboer.nl

Maarten Hopman

Projectleider
maarten.hopman@zeeboer.nl

Jeroen Houdé

Frontend developer
jeroen.houde@zeeboer.nl

Zsolt Kiss

Backend developer
zsolt.kiss@zeeboer.nl

Mariska van ’t Veer

Administratie
mariska.vantveer@zeeboer.nl

Arnout Nijhuis

Adviseur productinformatie
arnout.nijhuis@zeeboer.nl