Wij zijn “kundig”, we weten waar we het over hebben en hebben passie voor ons vak.

Zoek je informatie over de wereld van productdata, BIM, bestek en specificatie? ZeeBoer adviseert je graag met onze kennisbank. Iets niet kunnen vinden? Neem dan contact met ons op.

Ben je benieuwd wat je als fabrikant van bouwmaterialen moet met bestek, BIM, aanbestedingen en productinformatie? Vraag dan onze kosteloze whitepaper aan.

Marketing automation is een verzamelnaam voor digitale tools die het verkopen van uw oplossingen makkelijker maken. Voorbeelden van marketing automation zijn een slim programma om klanten te emailen. Hierbij wordt het interne marketingproces geautomatiseerd. Je kunt echter ook de acquisitie of het adviestraject digitaliseren. Denk aan een keuzeconfigurator, een slimme rekentool, digitale catalogus of BIM-specificatietool.

Om de vraag te beantwoorden: ja. Speciaal voor de bouw is het automatiseren van marketing interessant. Marketing automation begin met een gecentraliseerd productinformatiesysteem of PIM. Utopis® Platform is een PIM dat speciaal voor de bouw is ontwikkeld.

PIM staat voor productinformatiemanagementsysteem. ZeeBoer helpt fabrikanten bij het maken van tools die een goede oplossing voor de bouw configureren. UP (Utopis® Platform) vormt hiervoor de basis.



Binnen een systeemoplossing spelen producten een belangrijke rol. De productdata in UP is niet alleen interessant voor een goede bouwspecificatie. Ook documentatie, productbladen en DoP's maken gebruik van productinformatie uit UP.

Lees meer over Utopis PIM

“We hebben nu minder foute productcombinaties”.

Slimme add-ons.

Met de slimme tools van Utopis bespaar je tijd, maak je minder fouten en informeer je jouw klant optimaal.

Wil jij ook vaker in bestek staan? Of minder fouten in je productdata? We laten je zien wat Utopis voor jou doet.

Ons team

Ons team bestaat uit enthousiaste specialisten. De combinatie van bouwkennis, betrokkenheid, marketing en ICT maakt ons doelgericht, flexibel en slagvaardig.

Meer over ons team