Jazeker! ZeeBoer is mede-oprichter en enthousiast lid van BNB en FBS, de brancheorganisaties voor digitale uitwisseling van productdata in de bouw.

De BNB (Branchevereniging voor Nederlandse Bouwspecificatiedeskundigen) werd in 2001 op initiatief van o.a. ZeeBoer opgericht. Het is een vakorganisatie voor bestekschrijvers, contractdeskundigen en BIM-modelleurs die te maken hebben met het specificeren van bouwmaterialen. Meer informatie is te vinden op de website van BNB.

Vereniging FBS is een belangenorganisatie voor het specificeren van bouwproducten. ZeeBoer behoort tot de oprichters van de vereniging en is zelf buitengewoon lid. Het delen van kennis over bestek, BIM-specificaties en transactiedata kan voor u als bouwleverancier heel interessant zijn. Helaas is het zo dat FBS in de afgelopen jaren steeds minder focus heeft op leveranciers in de GWW-branche. Hoewel ZeeBoer voor veel van onze fabrikanten een betrouwbare adviseur is, juichen wij het toe dat onze klanten ook lid worden van FBS. Dit vanwege het onafhankelijke karakter. Meer informatie is te vinden op de website van FBS.

Een FPS of Fabrikanten Product Specificatie is interessant voor bouwleveranciers. Een FPS is een stukje productinformatie dat opgenomen kan worden in een besteksomschrijving. Fabrikanten willen graag in het bestek komen en bestekdeskundigen zoeken ondersteuning van de fabrikant. U heeft als fabrikant verschillende mogelijkheden.

Fabrikanten kunnen nog steeds een plekje in de STABU2-catalogus kopen bij Ketenstandaard. Niets moet, maar met een FPS heb je wel een soort "advertentie" in de catalogus. Wanneer de bestekschrijver de FPS-knop aanzet krijgt hij de lijst te zien. Veel fabrikanten onderhouden hun informatie echter niet, waardoor veel FPS'en al jaren oud zijn. Daarnaast zien voorschrijvers door de bomen het bos niet meer. Dat maakt dat FPS'en volgens ZeeBoer niet meer aansluiten bij de huidige tijd.

Specificaties via ZeeBoer
ZeeBoer kan u ondersteunen bij het maken van losse productspecificatie. U kunt deze dan als FPS (laten) toevoegen. Wij adviseren echter een adviestool te maken, waarbij de voorschrijver geholpen wordt bij het maken van een goede keuze. Ook een combinatie van een FPS en een bestekservice is interessant. Voordeel: betere ondersteuning. Nadeel: eenmalige investering en onderhoudskosten.

Meer weten? Neem vrijblijvend contact met ons op.

Marketing automation is een verzamelnaam voor digitale tools die het verkopen van uw oplossingen makkelijker maken. Voorbeelden van marketing automation zijn een slim programma om klanten te emailen. Hierbij wordt het interne marketingproces geautomatiseerd. Je kunt echter ook de acquisitie of het adviestraject digitaliseren. Denk aan een keuzeconfigurator, een slimme rekentool, digitale catalogus of BIM-specificatietool.

Om de vraag te beantwoorden: ja. Speciaal voor de bouw is het automatiseren van marketing interessant. Marketing automation begin met een gecentraliseerd productinformatiesysteem of PIM. Utopis® Platform is een PIM dat speciaal voor de bouw is ontwikkeld.

Alle productinformatie beheren vanuit één platform.

Alle informatie op één plek beschikbaar.

Efficiënt beheren en delen van productdata.

Jouw productdata beter gevonden.

Inspelen op digitale bouwstandaarden.

Peter Veldhuizen

Directeur
peter.veldhuizen@zeeboer.nl

Antoon Siebert

Partner / projectleider
antoon.siebert@zeeboer.nl

Maarten Hopman

Projectleider
maarten.hopman@zeeboer.nl

Jeroen Houdé

Frontend developer
jeroen.houde@zeeboer.nl

Bernd Kurtze

Backend developer
bernd.kurtze@zeeboer.nl

Zsolt Kiss

Backend developer
zsolt.kiss@zeeboer.nl

Mariska van ’t Veer

Administratie
mariska.vantveer@zeeboer.nl

Arnout Nijhuis

Adviseur productinformatie
arnout.nijhuis@zeeboer.nl